و حتی در حریم ما . . .

تو هم مومن نبودی

 

                    ۱       

               به بهانه حضور تا هنوز پروفسور پرویز پیران در کشور

   واین دانشکده بی تو نمی ارزد به کنکورش

                    

......

تاریخ مجسم سرزمینی مبهم است . با تمام گرفتاری ها و کمبود ها ، درجه استاد یاری دانشگاه علامه طباطبایی را به فول پروفسوری دانشگاه پرینستون ایالات متحده ترجیح داده است .تنها به حرمت جوانانی که به قول خودش تفاوت های بنیادینی با سابقه تاریخی شان دارند . کلاس هایش آغشته به شور و انباشته از دانشجوهاست .

به تازه گی قرار است به بهانه همایشی در سنندج به دیار اهورایی اورامان ( زادگاه من ) سری بزند . برای شرکت در مراسم باستانی پیر شالیار ( مغ زرتشتی )که هر ساله در بهمن ماه جشن ازداوج و در اردیبهشت ماه مراسم گرامیداشتش را باذکر و سماع عرفانی دراویش به پای می دارند .

                                         ۲        

            به بهانه مصاحبه شهروند امروز با یوسفعلی میرشکاک

                       چاره ای در دل چاه

                           .

      

         

رستم مآبی و داش آکل زده گی توهمی ،   در اندیشه و رفتار این سری از آدم ها اولین شاخصه فردی است که به چشم می آید . و این یعنی همان منزلت گرایی در منش اجتماعی .

میر شکاک از آن دسته از شاعران است که رفتارش جزء لاینفکی از ادبیاتش است و هردوی اینها پیوند پر ژرفایی با قدرت طلبی و حتی خود شیفته گی مفرط دارند .

در شماره این هفته مجله شهروند امروز مصاحبه ای سه چهار صفحه ای با یوسفعلی میر شکاک انجام شده که البته قرار بوده است که گفتگو با محوریت بررسی اندیشه مرتضی آوینی باشد اما پاساژها و مانورهای میرشکاک به موضوعات مختلف از جمله مسایل سیاسی روز همراه با جبهه گیری ها و استدلال های منحصر بفردش ، جهت مصاحبه را عوض می کند .پای خاتمی و فروغ به میان می آید و سرانجام نها نکته ای که دستگیر مخاطب می شود آن است که لیبرالیسم اقتباسی از هرجهت به ویژه سیاسی _اجتماعی ناکارآمد است و آزادی در ایران تنها از دل رادیکالیسم است که ایجاد می شود .

این نکته را در نهایت تنها با مکانیزم دیالکتیک هگلی می توان ارزیابی کرد . یعنی همان چیزی که در جامعه پیچیده و سردرگم ایرانی در کمتر مواردی ضلع سومی را ایجاد کرده و به ثبات نسبی رسیده است . چه روند دوقطبی استبداد – هرج و مرج ( به قول دکتر همایون کاتوزیان ) امروز نیز با دو مفهوم متفاوت اصلاحات – اصولگرایی ادامه دارد و سنتزی که نشان از ثبات و تکامل سیاسی باشد هنوز صورت کاملی به خود نگرفته است .

                                        ۳

                         به بهانه شروع به کار سایت رسانک

        من نیازم تو رو هر روز دیدنه !

                             .

 

                 media and communication in iran

 

از پیش از سال 1387 کارش را آغاز کرده است اما طراوت و تازه گیش هنوز پیداست .

بچه های ارتباطات علامه عمده اداره کننده گانش هستند و سعی بر آن است که موضوعات مورد بررسی اش در سطح خرد ارزیابی شوند تا هم ملموس تر و قابل فهم تر و هم اینکه  قابل اتکای علمی باشد  .

مضافا اینکه بیشتر یادداشت ها و مقالات از دیدگاه ارتباطی نوشته شده اند و از این رو رسانک فرصتی است برای معرفی کردن ابعاد ارتباطی مسایل مهم و قابل بحث روز ، در جهانی که ارتباطات سهم عمده ای از تغییرات و دگرگونی هایش را شریک بوده است .

اگر روز مره گی ها و شب خسته گی ها فرصتی بدهند ، هم قد داشته هایم ستون تازه ای را به رسانک اضافه خواهم کرد .

نشانی سایت

 www.resanak.ir                                          

  
نویسنده : شایان ربیعی ; ساعت ٩:٠٥ ‎ق.ظ روز سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸٧
تگ ها :